İngiltere düzenleyicisi Google’ın arama alanında stratejik pazar statüsüne sahip olduğunu onayladı
Investing.com — İngiltere’nin Rekabet ve Piyasalar Kurumu (CMA), Alphabet Inc’in (NASDAQ:GOOGL) Google’ına genel arama ve arama reklamcılığı hizmetlerinde stratejik pazar statüsü (SMS) verdiğini resmen açıkladı.
Cuma günü duyurulan karar, İngiltere’nin yeni dijital piyasalar rekabet rejiminin yürürlüğe girdiği Ocak ayında başlayan kapsamlı bir danışma sürecinin ardından geldi.
CMA, Google’ın aramada “önemli ve yerleşik pazar gücünü” koruduğunu doğruladı. İngiltere’deki aramaların %90’ından fazlası bu platformda gerçekleşiyor.
Google’ın Gemini yapay zeka asistanı bu tanımlamanın dışında tutulurken, AI Overviews ve AI Mode gibi diğer yapay zeka tabanlı arama özellikleri kapsam dahilinde kaldı. Düzenleyici ayrıca Google’ın Discover feed ve Top Stories özelliklerinin dahil edildiğini, ancak ayrı Google News uygulaması ve web sitesinin dahil edilmediğini açıkladı.
CMA’nın Dijital Piyasalar İcra Direktörü Will Hayter şunları söyledi: “Arama ve arama reklamcılığı gibi dijital piyasalarda rekabeti teşvik ederek, büyük ve küçük işletmeler için fırsatlar açabiliriz. Bu da inovasyonu ve büyümeyi destekleyerek tüm İngiltere ekonomisine yatırımı artırır.”
Bu tanımlama, herhangi bir suç tespiti anlamına gelmiyor veya acil gereklilikler getirmiyor. Bununla birlikte, CMA’nın arama hizmetlerinin etkin rekabete açık kalmasını sağlamak için hedefli müdahaleleri değerlendirmesine olanak tanıyor.
Düzenleyici kurumun bu yıl içinde olası müdahaleler konusunda danışma sürecine başlaması bekleniyor. Böylece İngiltere, arama sektöründe düzenleyici önlemler alan ABD, AB ve Japonya gibi diğer yargı bölgelerine katılmış olacak.
Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.




