Interpublic teknoloji sektöründeki aksaklıklar konusunda uyardı
Önde gelen bir reklam şirketi olan Interpublic Group, dördüncü çeyrek net gelir beklentilerini aştı ancak teknoloji ve telekom müşterilerinden gelen harcamaların azalmasının bu yıl büyümeyi yavaşlatabileceğinin sinyalini verdi. Sağlık ve perakende de dahil olmak üzere çok çeşitli branşlarda hizmet veren New York merkezli şirket, dördüncü çeyrekte 2,59 milyar dolar gelir elde ederek, 2,57 milyar dolar olarak tahmin edilen gelirin biraz üzerinde bir rakam elde etti.
Şirketin CEO’su Philippe Krakowsky, Orta Doğu’da devam eden çatışmaların ve teknoloji ve telekom sektörlerindeki harcamaların azalmasının şirketin genel büyüme beklentilerini etkileyebilecek faktörler olduğuna dikkat çekti. Bu duyurular, ABD’deki büyük teknoloji ve medya şirketlerinin yeni işten çıkarmalar duyurduğu ve İsrail-Hamas çatışmasının ekonomik belirsizlik yaratmaya devam ettiği bir dönemde geldi.
Interpublic’in uluslararası pazarlarda, özellikle Kanada, Orta Doğu ve Afrika’yı kapsayan grupta mali performansı bu çeyrekte organik bazda %1,4 düştü. Bu, önceki yıl görülen %6,9’luk büyümeye kıyasla önemli bir değişiklik. CFO Ellen Johnson bu düşüşü öncelikle İsrail’deki değer kaybıyla ilişkilendirdi.
Bu zorluklara rağmen Interpublic, 320 milyon dolar değerinde yeni bir hisse geri alım programı duyurdu. Ayrıca şirketin yönetim kurulu, temettü artışını hisse başına 0,33 dolara %6 oranında artırarak şirketin mali sağlığına olan güvenin sinyalini verdi.
McCann, Mediabrands ve MullenLowe gibi ajansların sahibi olan şirket, hisse başına 1,18 dolarlık düzeltilmiş kazanç açıklayarak, hisse başına 1,13 dolarlık tahmini düzeltilmiş kazancını aştı.
Mali güncellemenin ardından Interpublic hisseleri değişken piyasa koşullarına rağmen %1,5 artışla 32,70 dolardan işlem gördü. Bu performans, yatırımcıların şirketin üç aylık sonuçlarına ve güçlü ekonomik ortamda aldığı stratejik finansal kararlara tepkisini yansıtıyor.
Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.
Bu makale yapay zeka yardımıyla oluşturulmuş, bir editör tarafından çevrilmiş ve incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şartlar ve Koşullarımıza bakın.